Często zadawane pytania dotyczące glukometru OneTouch® Horizon®

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące glukometru OneTouch® Horizon®. Bardziej szczegółowe informacje znajdziesz w instrukcji obsługi urządzenia.

Pytania ogólne

Skąd wiadomo, że próbka krwi w pasku testowym jest wystarczająco duża?
Co się stanie, jeśli w chwili rozpoczęcia odliczania w pasku jest zbyt mało krwi?
Z których miejsc ciała można pobierać krew do pomiaru glukometrem OneTouch® Horizon®?
Czy z glukometrem OneTouch® Horizon® można używać pasków OneTouch® Select®?
Czy do badania glukometrem OneTouch® Horizon® można używać krwi tętniczej lub żylnej?

Bateria

Czy niski stan baterii może zmniejszyć dokładność pomiaru?
Co oznacza symbol baterii na wyświetlaczu?

Czyszczenie

Kiedy i czym czyścić glukometr?

Zmiana kodu w glukometrze

Jak zmienić kod w glukometrze?

Roztwór kontrolny

Co to jest roztwór kontrolny i gdzie można go nabyć?
Gdzie znaleźć zakres wyników testu z roztworem kontrolnym?
Ile wyników pomiarów może zapamiętać glukometr One Touch Horizon?

Pytania ogólne

Skąd wiadomo, że próbka krwi w pasku testowym jest wystarczająco duża?
Okienko kontrolne na pasku OneTouch® Horizon® wypełni się całkowicie. Jeżeli okienko nie wypełni się do chwili rozpoczęcia odliczania, nie dodawaj więcej krwi – wyrzuć pasek i przeprowadź test ponownie.

Powrót do Pytań

Co się stanie, jeśli w chwili rozpoczęcia odliczania w pasku jest zbyt mało krwi?

Jeżeli okienko nie wypełni się do chwili rozpoczęcia odliczania, nie dodawaj więcej krwi do paska – wyrzuć pasek i przeprowadź test ponownie. Jeżeli na pasku nie znajduje się wystarczająco dużo krwi, glukometr nie wykona pomiaru i nadal będzie widniała ikona gotowości.

Powrót do Pytań

Z których miejsc ciała można pobierać krew do pomiaru glukometrem OneTouch® Horizon®?

 

Powrót do Pytań

Czy z glukometrem OneTouch® Horizon® można używać pasków OneTouch® Select® ?

Nie, do glukometru OneTouch® Horizon® – przeznaczone są wyłącznie paski OneTouch® Horizon®. Paski OneTouch® Select® przeznaczone są do glukometru OneTouch® Select®.

Powrót do Pytań

Czy do badania glukometrem OneTouch® Horizon® można używać krwi tętniczej lub żylnej?

Nie. Krew tętnicza i żylna nie są wystarczająco dobrze oczyszczone, by można je było badać glukometrem OneTouch® Horizon®.

Powrót do Pytań

Bateria

Czy niski stan baterii może zmniejszyć dokładność pomiaru?

Nie. Glukometr OneTouch® Horizon® zapewnia dokładne wyniki nawet przy niskim stanie baterii. Jeżeli bateria jest zbyt słaba, pojawia się symbol baterii. Gdy na wyświetlaczu glukometru OneTouch Horizon pojawi się symbol baterii, należy jednak jak najszybciej skontaktować się z naszym Działem Obsługi Klienta pod numerem 801 23 23 23*, aby wymienić glukometr na nowy. Glukometr OneTouch Horizon posiada baterię niewymienialną.

Powrót do Pytań

Co oznacza symbol baterii na wyświetlaczu?

Od momentu, gdy pojawi się symbol baterii, pozostała w baterii energia wystarcza na 100 pomiarów. Wyniki pomiarów będą wciąż dokładne, lecz należy jak najszybciej wymienić baterię. Gdy na wyświetlaczu glukometru OneTouch Horizon pojawi się symbol baterii, należy jednak jak najszybciej skontaktować się z naszym Działem Obsługi Klienta pod numerem 801 23 23 23*, aby wymienić glukometr na nowy. Glukometr OneTouch Horizon posiada baterię niewymienialną.

Powrót do Pytań

Pytanie nie dotyczy glukometru OneTouch Horizon.

Powrót do Pytań

Czyszczenie

Kiedy i czym czyścić glukometr?

Glukometr OneTouch® Horizon® nie wymaga specjalnego czyszczenia, ponieważ ani krew, ani roztwór kontrolny nie wchodzą
w kontakt z wnętrzem urządzenia. Aby wyczyścić obudowę glukometru, wytrzyj ją zwilżoną szmatką z odrobiną łagodnego detergentu.

Nie używaj środków zawierających alkohol ani jakikolwiek inny rozpuszczalnik.

Powrót do Pytań

Ustawianie kodu w glukometrze

Jak zmienić kod w glukometrze OneTouch® Horizon®?

Aby zmienić kod w glukometrze OneTouch® Horizon®, zapoznaj się ze wskazówkami w instrukcji obsługi. Możesz także skontaktować się z naszym Działem Obsługi Klienta pod numerem 801 23 23 23*

Instrukcje zmiany kodu w glukometrze znajdziesz również w instruktażowych klipach wideo

Powrót do Pytań

Roztwór kontrolny

Co to jest roztwór kontrolny i gdzie można go nabyć?

Roztwór kontrolny wykorzystuje się w celu sprawdzenia, czy glukometr i paski testowe współpracują ze sobą jako system i czy pomiar wykonywany jest prawidłowo. Z glukometrem OneTouch® Horizon® używaj wyłącznie roztworu kontrolnego OneTouch® Ultra®. Dzwoniąc na infolinię, dowiesz się, jak i gdzie możesz otrzymać roztwór kontrolny OneTouch®, zazwyczaj jest on dostępny w aptekach i sklepach z produktami dla diabetyków.

Powrót do Pytań

Gdzie znaleźć zakres wyników testu z roztworem kontrolnym?

Dopuszczalny zakres wyników testu z roztworem kontrolnym OneTouch® Horizon® wydrukowany jest na etykiecie fiolki z paskami testowymi OneTouch® Horizon®. Zakres ten odnosi się wyłącznie do roztworu kontrolnego i nie oznacza prawidłowego poziomu glukozy we krwi.

UWAGA: Zakres wyników dla testu z roztworem kontrolnym wyrażony jest w mg/dl.

Powrót do Pytań

Ile wyników pomiarów może zapamiętać glukometr OneTouch® Horizon®?

Glukometr OneTouch® Horizon® nie jest wyposażony w pamięć i podaje jedynie wynik ostatniego pomiaru.

Powrót do Pytań

*Całkowity koszt połączenia, jak za jedną jednostkę taryfikacyjną.

4.714285
Ten artykuł oceniły 7 osoby .